Menu

Klachtenbehandeling

Voor algemene klachten over de werking, een handeling of beslissing van een personeelslid van een school, internaat of academie, contacteert men eerst de directeur van de betrokken instelling. Indien men niet tevreden is over de behandeling van de klacht, kan men zich wenden tot de algemeen directeur van de Scholengroep via de klachtencoördinator.

Dat kan via mail naar algemeensecretariaat@sgrbrussel.be, via een brief naar Oud-Strijderslaan 200, 1140 Brussel, of via telefoon op 02/702.30.62.

Voor betwistingen van attesteringen, het niet toekennen van een getuigschrift basisonderwijs, overzitten in het basisonderwijs en definitieve uitsluiting, bestaan er specifieke klachten- of beroepsprocedures. Deze staan vermeld in het schoolreglement onder “Klachten”. Ook hier kan men terecht bij de klachtencoördinator voor meer informatie.

ik heb een klacht

Voor klachten die ouders en leerlingen hebben over de werking van een instelling, een handeling of beslissing van de school, kunt u contact opnemen met Griet De Becker.

U kunt een e-mail sturen naar griet.de.becker@sgrbrussel.be, een brief sturen naar Oud-Strijderslaan 200, 1140 Brussel, of bellen naar 02/702.30.62.

Voor klachtenbehandeling van personeelsleden kunt u contact opnemen met Christophe Van Wambeke – Personeelsdirecteur via e-mail: christophe.vanwambeke@sgrbrussel.be.

Voor klachten die te maken hebben met de kinderdagverblijven kunt u contact opnemen met Emilie Breuer- Directeur Kinderdagverblijven via e-mail: emilie.breuer@sgrbrussel.be.

Voor algemene klachten over de werking van een kinderdagverblijf, een handeling of beslissing van een personeelslid, neemt u eerst contact op met de leidinggevende van het betrokken kinderdagverblijf. Indien u niet tevreden bent over de behandeling van de klacht door het kinderdagverblijf, kunt u zich wenden tot de Scholengroep via de klachtencoördinator.