Menu

Nieuws

Inspirerende inzichten uit Birmingham: leren van onderwijsinnovatie

De voorzitter en een aantal leden van de Raad van Bestuur brachten samen met onze algemeen directeur, de coördinerende directeurs, de directeur IKZ en de coördinator internationalisering een inspirerend werkbezoek aan drie scholen in Birmingham die binnen tien jaar transformeerden van de laagst beoordeelde scholen tot de top volgens Ofsted, de Engelse onderwijsinspectie.

De bezochte scholen – Oasis Academy Foundry, een inclusief kinderdagverblijf en basisschool, St. Michael’s Primary School, en Q3 Academy Langley, een innovatieve secundaire school – hebben opmerkelijke vooruitgang geboekt door een combinatie van strikte structuur en vernieuwende methodes met de nadruk op klassikale instructie.

Hoewel de aanpak in deze scholen op bepaalde punten sterk verschilt van onze visie op zelfregulerend en gepersonaliseerd samen leren, biedt dit bezoek waardevolle inspiratie voor verdere reflectie en ontwikkeling.

Vanuit een onderzoekende en kritische houding blijven we open staan voor goede praktijkvoorbeelden in binnen- en buitenland die ons helpen te groeien. Zo maken we onze ambitie waar: kwaliteitsvol onderwijs voor elk kind en elke jongere.