Menu

Pers

GO! Muziekacademie Schaarbeek huldigt nieuwe opnamestudio en vernieuwde leraarskamer in

De opnamestudio is uniek binnen het deeltijds kunstonderwijs en biedt mogelijkheden aan zowel leerlingen als leerkrachten, niet alleen voor muziek, maar ook voor woord, zoals radioproductie. Daarnaast staat de studio ook open voor samenwerkingen en gebruik door externe partners uit de Brusselse regio (inclusief semi-professionele en beroepsmuzikanten).

“Deze opnamestudio is niet alleen een eerbetoon aan de passie en toewijding van Karel Goddaer, maar ook een tastbaar resultaat van de steun en het vertrouwen van Benjamin Dalle en het Brusselfonds. Dankzij hun financiële bijdrage konden we deze professionele studio realiseren, die zowel onze leerlingen als leerkrachten zal inspireren en uitdagen. We zijn hen hier enorm dankbaar voor.”, aldus Kaat Verheyen, directeur van de academie.

 

“De Goddaer Studio is een prachtige investering in het artistieke talent van Brussel en een sterke impuls voor het Nederlandstalig deeltijds kunstonderwijs in onze hoofdstad. Deze professionele ruimte geeft leerlingen en leerkrachten de kans om hun creativiteit te ontplooien en reikt verder dan de academie zelf.
Door samenwerkingen met andere Nederlandstalige academies, de Kunsthumaniora, AIF+ en zowel jonge als professionele artiesten, wordt dit een bruisende plek waar talent, cultuur en innovatie samenkomen. Als Jazz-leerling van deze school kijk ik er extra naar uit!”, zegt minister Cieltje Van Achter.

 

Naast de opnamestudio werd ook de vernieuwde leraarskamer officieel ingehuldigd, een realisatie mogelijk gemaakt door financiële steun van minister Sven Gatz. De nieuwe leraarskamer geeft leerkrachten een aangename en stimulerende plek om samen te werken en ideeën uit te wisselen

Een inspirerende leraarskamer, een open sfeer waarbinnen in vertrouwen over alles kan worden gepraat,  bevordert het welzijn en welbevinden van leerkrachten en docenten. Het is belangrijk om te blijven investeren in kwaliteitsvolle ruimtes die de creativiteit en de teamgeest bevorderen. Dankzij deze subsidies bieden we schoolteams een gezonde werkomgeving en een plek die inspeelt op de uitdagingen van ons Nederlandstalig onderwijs.”, zegt minister Sven Gatz.